Fickparkering=kaos

Att bo i Stockholm och vara sämst på att fickparkera är ingen bra kombination. Vi ska in till stan idag och jag är i valet och kvalet om vi ska ta bilen eller bussen!? Det positiva med bilen är att det går fort, det negativa är att hitta en parkering som jag kan parkera på, med polon gick det sådär antar att det blir katastrof med kombi, hmm. Det positiva med bussen är att jag slipper leta parkering och det negativa är att det tar längre tid, suck. Jag måste verkligen lära mig fickparkera! Jag vet i och för sig i stort sett alla "vanliga" parkeringsfickor i hela stan, men vetetusan om Alva känner för att sitta i bilen och vänta på att hitta en ledig sån. Emelie är i och för sig en hejare på att fickparkera, det är helt sjukt vad grym hon är, hmm hon kan kanske fickparkera vår bil!? Hon ska ju faktiskt med in till stan... 
Nä, nu har jag inte tid att fundera längre för vi har tid hos barnmorskan kl 10.30 så nu blir det till att öka takten lite om vi ska hinna, känns som att det lutar åt att det blir bilen med tanke på tiden...

Njut av dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0