Andra advent

Idag har vi varit i Hammarby sjöstad, Johan kollade in jobbarkompisens nya lya medans jag och Alva valde att ta en promenad och utforska sjöstaden lite mer och jag gillar den starkt! I alla fall för promenader och fikor ;)
Vi tog en långpromenad först till Sickla där vi hälsade på Mathilda på jobbet och sen gick vi tillbaka till sjöstaden och gick längst med vattnet, helt underbart vackert! Jag älskar verkligen att bo i Stockholm och ha sådan närhet till skog och hav =)
Jag har konstaterat att Hammarby sjöstad är ett jätte mysigt område att ta promenader i längst med vattnet för att sen stanna till och ta en latte på något mysigt fik, blev tyvärr ingen idag... Hittade till och med ett fik som låg vid vattnet och som hade uteserveringen öppen nu på vintern och med renskinn i sofforna ute, hur mysigt är inte det? Och för att tala om perfekt för de gånger då Alva somnat i vagnen, då kan man sitta kvar ute med henne och mysa med en varm latte i handen, ME LIKE!! Tänk om fler fik kunde tänka till lite...
Blir definitivt fler turer till sjöstaden ;)

Tog en massa bilder på allt fint som vi gick förbi, men batterierna i kameran är slut och jag orkar inte leta fram laddaren så det får bli bilder imorgon istället..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0